Bedrijven met dit beroep:

Medewerker receptie

De specifieke taken en verantwoordelijkheden van een receptiemedewerker kunnen variëren afhankelijk van de werkplek. Over het algemeen zijn ze echter verantwoordelijk voor het verwelkomen van bezoekers, telefoontjes beantwoorden, administratieve taken uitvoeren en een positieve eerste indruk creëren voor klanten of gasten.

Waar kun je werken?
De meest voorkomende plaatsen zijn een hotel, bedrijfskantoor, recreatiepark, medische instelling, reisbureau, conferentiecentrum, scholen en universiteiten, winkelcentra en openbare gebouwen.

Wat zijn je belangrijkste taken?

  • Gastvrij, hartelijk en correct ontvangen en te woord staan van bezoekers;
  • Eventueel uitreiken en innemen van bezoekerspassen;
  • Correcte telefoonbehandeling; snel, vriendelijk en correct doorverbinden van binnenkomende gesprekkenp;
  • Beheer van de receptie en handhaven orde en netheid;
  • Administratieve en/of ondersteunende werkzaamheden;
  • Plannen en noteren van afspraken en reserveringen;
  • Bespreken vergaderzalen en faciliteiten hiervoor verzorgen;
  • In en uitgaande post verzorgen;
  • Uitgifte, bijhouden en bestellen van kantoorartikelen.

Interessegebied

Horeca Bakkerij en Recreatie (HBR)

Niveau

MBO 4

Bedrijven met dit beroep:

Kans op werk

Stel je vraag over dit beroep

Naam*
Telefoonnummer*
E-mailadres*
Omschrijf je vraag*
Zoek
Sluit dit zoekvak.

van VMBO naar MBO-Beroep-Bedrijf in Zuidoost-Brabant