Bedrijven met dit beroep:

5 februari
De Rooi Pannen en Stedelijk College
21:15

Kassa en klantenservice medewerker

Als kassa- en klantenservicemedewerker ben jij het gezicht van de winkel. Jij zorgt dat klanten blij en geholpen de deur uitgaan. Je hebt een veelzijdige baan, want je staat niet de hele dag op één plek. De ene keer help je klanten bij het afrekenen, de andere keer sta je bij de klantenservice of bij de zelfscan. Je vindt het leuk om met mensen om te gaan en denkt graag mee als iemand een vraag of probleem heeft. Geen dag is hetzelfde, en dat maakt dit werk juist zo afwisselend.

Waar kun je werken?
Je kunt werken in supermarkten, bouwmarkten, drogisterijen, elektronicawinkels of andere grote winkels met een kassa en klantenservice. Je werkt meestal in een team met collega’s op de winkelvloer en bij de servicebalie.

Welke vaardigheden heb je nodig?

  • Klantvriendelijk en behulpzaam zijn.
  • Duidelijk kunnen communiceren.
  • Goed kunnen luisteren.
  • Nauwkeurig omgaan met geld en systemen.
  • Rustig blijven als het druk is.
  • Problemen kunnen oplossen.
  • Oog hebben voor veiligheid en overzicht.
  • Goed kunnen samenwerken.

 
Wat zijn je belangrijkste taken?

  • Klanten helpen bij het afrekenen en ondertussen vriendelijk contact maken.
  • Klanten begroeten en kijken of je ze kunt helpen.
  • Vragen beantwoorden en problemen oplossen bij de klantenservice.
  • Bestelde producten aan klanten overhandigen en uitleg geven als dat nodig is.
  • In de gaten houden wat er bij de zelfscan-kassa’s gebeurt.
  • Klanten helpen als er iets misgaat met scannen of betalen.
  • Zorgen dat alles rond de kassa en servicebalie netjes en goed geregeld is.

Interessegebied

Dienstverlening en Producten (D&P), Economie en Ondernemen (E&O)

Niveau

Geen opleiding vereist

Bedrijven met dit beroep:

Kans op werk

Stel je vraag over dit beroep

Naam*
Telefoonnummer*
E-mailadres*
Omschrijf je vraag*

In Zuidoost-Brabant
van vmbo naar beroep, bedrijf en mbo