Zoals de naam al zegt, is een HR-medewerker iemand die op de afdeling HR werkt. HR is een afkorting van Human Resources en wordt ook wel personeelszaken genoemd. In deze functie ondersteun je de HR-manager en HR-adviseur en houd je je bezig met verschillende personeelszaken. Binnen de afdeling HR ben je verantwoordelijk voor potentiële en bestaande werknemers. Zo stel je arbeidsovereenkomsten op, registreer je ziek- en betermeldingen en houd je de personeelsplanning bij. Een HR-medewerker pakt ook vaak het werving- en selectieproces op. Denk aan het aannemen van nieuw personeel en het ondersteunen bij de beëindiging van het contract.
Waar kun je werken?
Elk bedrijf heeft te maken met een personeelsafdeling. Als HR medewerker ben je te vinden bij verschillende bedrijven en organisaties op de personeelsafdeling. Dit kunnen commerciële bedrijven, overheidsinstellingen en scholen zijn. Je kan in deze functie parttime, fulltime, tijdelijk of in vast dienstverband werken.
Wat zijn je belangrijkste taken?
Dienstverlening en Producten (D&P)
MBO 4